Wat was nieuw voor je?
Voor mij waren de 8 verschillende ''intelligenties'' nieuw, ik had er vaag wel een herinnering van, maar de uitwerking, wat het precies inhoudt, was nieuw voor mij. Ik had dus ook nog nooit voor mezelf nagedacht, bij welke intelligentie ik nu ook. Dat je door te leren met deze intelligenties je wegennetwerk verbreedt, was ook nieuw.
Wat heb je daarvan geleerd?
Ieder kind heeft zijn eigen leerstijl, het is belangrijk dat je dit weet als leerkracht, vind ik. Je moet kunnen inspelen op de behoeftes die bij deze leerstijl passen. Je moet dus ieder kind en zijn leerstijl kennen. Door bij ieder kind zoveel mogelijk op deze behoeftes in te spelen, vergroot je het leereffect.
Wat ben je van plan met deze nieuwe kennis/inzichten te gaan doen?
Op mijn stage ga ik proberen te kijken naar ieder kind en er achter komen hoe ze het beste leren en ik ga proberen dit in mijn lessen aan te passen. Als ik daar niet zo makkelijk achter kom, ga ik kijken of ik het kan omdraaien. Dan begin ik een les met bijvoorbeeld de visueel-ruimtelijke intelligentie en dan kijk ik welke kinderen dit prettig vinden en welke niet. Dit kan ik dan doen met verschillende intelligenties.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten