dinsdag 18 oktober 2011

Eindreflectie thema: Hersenen in Actie

Welke leerbehoeften/ leerdoelen had je bij aanvang van deze periode?


Ik wilde heel graag weten hoe je een les hersenvriendelijk kon maken en of het maken van een mindmap helpt met het onthouden van de stof. Verder wilde ik zoveel mogelijk van de lessen toepassen op stage.


Zijn jouw vragen/ verwachtingen m.b.t. het thema 'Hersenen in Actie' beantwoord?


Mijn vragen zijn beantwoord, ik heb een hersenvriendelijke les gegeven en ik ben er achter gekomen dat ik het meeste al wel deed. Een mindmap maken helpt daadwerkelijk om te stof beter te begrijpen en onthouden. Ook heb ik het meeste goed kunnen uitvoeren op stage en daar van geleerd.


Hoe kijk je terug op het thema en meer specifiek: jouw eigen leerproces binnen

het thema?!


Ik vond deze periode heel interessant, ik vind de hersenen fascinerend en er zit zoveel meer achter dan ik dacht! Ik vond het leuk om met het thema aan de slag te gaan en op stage de opdracht uit te voeren. De kinderen in mijn stage vonden het ook leerzaam aan de reacties te merken. Het is belangrijk om je groep goed te kennen en aan te sluiten bij de behoeften van de kinderen. Hier houd ik nu nog meer rekening mee dan ik al deed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten